10 vecí, ktoré nenávidíme na WOT


World of tanks, alebo skrátene “WOT”, je momentálne jedna z najpopulárnejších online hier najmä v Európe, ktorú denne hrávajú desiatky tisíc hráčov a je nositeľom mnohých prestížnych ocenení. Avšak ako každá vec na tomto svete, aj ona má svoje “muchy”. Reč však nie je o chybách v systéme alebo tzv. “bugoch”, ktoré spôsobujú v hre veľmi čudné úkazy od rôznych drobných grafických nezrovnalostí až po lietajúce tanky. Keďže na tých sa hráči skôr pobavia, nedá sa povedať, že by ich vyslovene nenávideli. Existuje však 10 celkom iných vecí, ktoré dvíhajú “tankistom” krvný tlak. V rebríčku sú zoradené od tých pomerne neškodných až po dôvody k rozbitiu hráčškej klávesnice :-)


10. VYVÁŽENIE – Tak s týmto problémom sa už určite stretol každý, kto sa tešil, ako si na svoj nový tank namontuje nové, perfektné delo. Zohnať prostriedky dalo zabrať, už ho len kúpiť a nainštalovať. A zrazu po minutí danej sumy systém so všetkou svojou škodoradosťou oznámi, že kým nie sú namontované pásy, tank by nemal s ťažším delom správne vyváženie. Delo je stále rovnaké a prostriedky preč… “Hurá” zháňať ďalšie na kúpenie pásov!
Pozitívne je, že obvykle sa na tomto bode “popáli” každý iba raz. Ako sa hovorí: “Dvakrát do tej istej rieky nestúpiš.” :-)

9. UPDATY – Alebo iným slovom aktualizácie dokážu síce priniesť do hry veľa nových vecí, ale mnohé staré dokážu úplne “zabiť”. Nie všetko, čo je staré, je totiž zlé. Vlasy si trhajú najmä hráči, ktorí si obľúbili určitý druh tanku, a po novej aktualizácií z neho zrazu má zmiznúť všetko to, čo na ňom mali radi – vynikajúce delo či dobrý pancier. Posledný update, teda World of Tanks 8.7, nahneval najmä milovníkov delostrelectva. “Artyny” totiž prišli o presnosť v streľbe.
Aktualizácie však často nemajú v láske ani hráči, ktorí sú otvorení novým zmenám. Keď už pre nič iné, tak niekoľko desiatok minútové čakanie pred spustením hry nie je ničím príjemným.

8. “MM” – Matchmaking, po slovensky niečo ako tvorba zápasov, vie byť niekedy pekne zákerný. Obvykle nahnevá najmä posledných v tabuľke, ktorí by si možno aj radi zastrieľali, ale priamy súboj medzi nimi a väčšinou momentálnych súperov by bol ako prestrelka medzi dieťaťom so vzduchovkou a profesionálnym vojakom s pancierovou päsťou. Niekto však musí byť aj posledný.
V najhoršom prípade proti sebe systém postaví 15 hráčov s najlepšími tankami vo svojej skupine, a 15 s tými najslabšími. Skúste hádať, kto to má vopred vyhraté. Nikdy však netreba zabúdať, že taktika a spolupráca tímu dokážu veľa.


7. DELOSTRELECTVO – Kategória sama o sebe. Dobrá “arty” v tíme dokáže vyhrať celý zápas, jej hráči sa však často zapotia. Nabíjanie obvykle trvá viac ako pol minúty, zameriavanie ďalších niekoľko dlhých sekúnd, až potom je možné vystreliť. A čo sa stane? Rana ide buď desať metrov vedľa alebo skôr, než dopadne, zlikviduje tank niekto iný. Úbohý majiteľ delostrelectva si potom môže ísť uvariť čaj a vyvenčiť psa, kým bude delo znova pripravené na streľbu. Nehovoriac o tom, že ak systém vyberie mapu, kde sú samé domy a hory, bude mať arty len veľmi obmedzené možnosti na útok (napr. Himmelsdorf).
Na druhej strane pre trpezlivých a flegmatických hráčov je tou správnou voľbou! A tiež pre tých, ktorí sa radi hrajú na ninjov, keďže o tom, že idete a na koho idete vystreliť, nikdy nikto z nepriateľského tímu nevie. Ak vám to však s “artilériou” naozaj ide, musíte si zvyknúť na urážky a nadávky zo strany vašich obetí. Zrejme žiadni iní hráči toľkokrát nepočuli o zbytočnosti svojej existencie, “nahackovanom” účte, “cheate” či opičích predkoch. Treba to však brať ako veľmi čudný spôsob komplimentu :-)

6. “UKRADNUTÁ KORISŤ” – Zameriate sa na nepriateľa, desaťkrát po ňom vystrelíte, a keď mu zostane 1 % života, príde nejaký “dobrák” a uštedrí mu poslednú ranu. Hoci sa na konci zápasu hodnotí skôr poškodenie nepriateľov než ich zlikvidovaný počet, ukradnuté číslo v tabuľke vždy “rozveselí”.

5. NEPRESNOSŤ – Netýka sa iba delostrelectva, ale bez výnimky každého jedného tanku v hre. Delá totiž majú nastavenú svoju presnosť, a nech mierite akokoľvek precízne, často sa stane, že by ste ranou zostrelili skôr lietadlo, než súpera.

4. ČAKANIE - Na zaradenie do zápasu, hráčov, odštartovanie zápasu, nabíjanie, mierenie, nastavenie aktualizácie, nový tank, kredity… Rovnako ako často v reálnom živote, na všetko treba večne iba čakať! Trprezlivosť však ruže prináša, v tomto prípade to ale neplatí doslova  :-)

3. ZÁKON SCHVÁLNOSTI – Funguje vždy a všade. A vo World of Tanks sa prejavuje všetkými možnými spôsobmi. Odohráte zápas svojho života a váš “šikovný” tím ho nakoniec prehrá, a naopak keď máte dostať 5-násobok odmeny za bitku, nešťastne vás zastrelia hneď na začiatku a “milí” spoluhráči to vyhrajú. Alebo mierite na súpera, tesne po vystrelení vám vbehne tank z vlastného tímu rovno do rany a zvyšní “chápaví” spoluhráči vás nahlásia systému ako “zabijaka vlastných”. Prípadne sa tešíte na skvelý “úlovok” a rana sa vám odrazí ešte aj od ľahkého, tzv. papierového tanku. Nestačí? Čo tak ten pocit stáť proti poškodenému súperovi a mať stotinu sekundy do nabitia, keď vás v tej chvíli zničí? To vždy hráča “poteší”.

2. LAGY - Tomuto slovu asi rozumejú iba hráči online hier, ale nemajú ho radi rovnako, ako neznášajú samotný jeho význam. Či už je chyba v pomalom internete alebo kdekoľvek inde, zrazu sa obraz zasekne a keď sa po niekoľkých minútach znova rozhýbe, v 99 % prípadov je z vášho tanku už len vrak vhodný do zberu železa.

1. PROVOKATÉRI – Tým musí bezpochyby patriť prvé miesto v našej tabuľke! Keďže ide o online hru ktorú v štandardnej bitke hráte spolu s ďalšími 29 neznámymi ľuďmi, sú títo hráči alfou aj omegou celého World of Tanks. A často bývajú príčinou dobrej, ale mnohokrát častejšie zlej nálady. Ľudia sú totiž rôzni, a hoci vedia byť aj príjemní – potešiť vás či pobaviť – za počítačom, kde sú navyše anonymní a majú teda dokonalý priestor hrať sa na frajerov, mnohokrát sedia zakomplexovaní jedinci, ktorí nemajú najmenší problém úplne bez príčiny vynadať vám do najväčších idiotov, pričom v reálnom živote by si radšej stali do kúta, než vôbec prehovorili.
Malá rada: Provokatéri zbožňujú hádky a roztržky, ktoré s radosťou vyvolávajú. Hoci je teda v takýchto prípadoch najlepším riešením vôbec nereagovať, ak vás naozaj “pália” prsty, skúste s veľkou štipkou irónie napísať iba niečo v zmysle, že ho taktiež máte radi a poslať mu smajlíka s bozkom. A s chuťou sa zasmejte na tichu, ktoré potom nastane :-*

Typy hráčov podľa populárneho Facebook komika Derpa Derpinsona. Aj týchto 9 druhov hráčov na World of Tanks určite stretnete.  

Zdroje: hdwgame.com | screammonkey.wordpress.com | feature.mmosite.com | curse.com | facebook.com – stránka Derp Derpinson CZ

 

 


Autor: Martina Píšová

Zdielať tento príspevok