Potulky po svete módy – H.I.S jeans shop


Aj vy ste si všimli, že zlaté umenie obchodovania akosi upadá? Niežeby nebolo dosť obchodníkov – práve naopak – čím ďalej, tým viac ich pribúda. Jeden múdry človek príde s nápadom, o týždeň je nápad skopírovaný jeho ďalšími desiatimi menej kreatívnymi kolegami, a o rok sa už predmet tejto dobrej myšlienky nachádza vo výpredajoch čínskych pouličných butikov – najmä ak hovoríme o móde. Najväčším paradoxom pritom je, že zlaté pravidlo vizionára Tomáša Baťu “náš zákazník – náš pán” už doslova vymiera. A v dnešnej dobe už nie je žiadnym prekvapením, že prídete do obchodu v dobrej nálade s úmyslom prezrieť si tovar z ponuky, no keď na vás už medzi dverami “vyštekne” očividne rozladená predavačka, ktorá si zrejme pod pojmom “náplň práce” predstavuje celodenné nerušené čítanie novín, radšej sa otočíte a s kyslím úsmevom si radšej idete domov pozrieť televíziu (pretože z tej na vás aspoň nikto vyčítavo nepozerá, že márnite jeho čas). Ale nemusí to tak byť…

Pri svojich obvyklých večerných potulkách Nitrou som nedávno zablúdila do jedného malého obchodíku s módou na Štúrovej ulici – jednej z najfrekventovanejších ulíc tohto  mesta. Chodievam okolo neho každý deň a vždy ma upútajú názvy ako Wrangler, William Delvin, Mustang, Il Dolce jeans a ďalšie mená zvučných značiek dominujúce nad vchodom do predajne. A, samozrejme, svetovo známa značka H.I.S jeans, podľa ktorej tento špecializovaný obchod dostal aj názov.

Majiteľ obchodu vo svojej predajni

 

Niet sa čo čudovať, že sa majiteľ Miroslav Curgali rozhodol obchodovať práve pod touto značkou. Na celosvetovom trhu sa jej darí už neuveriteľne dlho, veď tento rok oslavuje svoje 90.-te narodeniny! A musíme uznať, že naozaj kráča s dobou – dnes sa už do nej môžete obliecť od hlavy po päty a pritom bude váš outfit vyzerať ako vystrihnutý z módneho časopisu. V tomto duchu značka hlása aj heslo: “Keď vyzeráš dobre, cítiš sa dobre. Keď si oblečieš HIS, máš zaručené, že budeš vyzerať dobre.” A tomu prispôsobuje aj svoj reklamný slogan Life HIS beautiful.

Pri poháriku červeného vína, ktoré je ponúknuté každému zákazníkovi v predajni ako pozornosť podniku mi majiteľ rozpráva o svojich vlastných podnikateľských začiatkoch: “Vlastním to tu už 20 rokov. Predtým sa rifle predávali iba v TUZEX-e a neboli prístupné každému. Chcel som priniesť trochu pohodlnosti a štýlu aj k nám. Čo si ešte dáte, kávu, čaj…?” Prikývnem a musím uznať, že sa to naozaj podarilo. Ťažko si dnes predstavíte človeka, ktorý by nenosil džínsy. Veď kto by ich nemal rád?

Stálica medzi značkami, ktorá tento rok oslavuje 90 rokov pôsobenia na trhu.

 

Popri príjemnej konverzácii si nenápadne obzerám sortiment tovaru: topánky, košele, klobúky, doplnky a, samozrejme, džínsy. Aj keď aj samotná predajňa  na mňa pôsobí veľmi dobrým dojmom, predsa len ma zaujíma, ako sa môže malý obchod, hoci aj v strede mesta, udržať doslova a do písmena medzi dvoma mlynským kameňmi – obchodným centrom Mlyny a obchodným domom TESCO, medzi ktorými sa prakticky nachádza. “Pre nás je prvoradé, aby bol spokojný zákazník. S kvalitou, sortimentom aj službami. Každému sa venujeme osobne, profesionálne mu poradíme a postaráme sa, aby sa u nás cítil ako doma.” A naozaj. Stačí chvíľa a človek rýchlo pochopí, čo je na tomto obchode také atraktívne – príjemné a útulné prostredie, osobitný prístup k zákazníkovi a v sortimente rozhodne kvalitná a nadčasová móda. Ako bonus z každého kúta cítiť skutočnú lásku k tomu, čomu títo ľudia zasvätili svoj život. A to sa nedá nájsť v žiadnom preplnenom obchodnom dome…

Po hodinke strávenej v obchode odchádzam domov s veľmi príjemným pocitom. Je dobré vedieť, že je človek ako zákazník skutočne niekde vítaný, a že povestné heslo “náš zákazník – náš pán” ešte skutočne nepatrí na smetisko dejín.

 

Zdroj: Facebooková funpage HIS jeans shop


Autor: Martina Píšová

Zdielať tento príspevok