Problém, za ktorý si môžeme sami


Bolí vás chrbtica? Ak áno, patríte k 80% Slovákov, ktorým bolesť chrbta otravuje život. V tomto prípade sa však nie je na čo vyhovárať. Za problémy s chrbticou si totiž môžeme sami. A sami ich tiež dokážeme vyriešiť. S čím najčastejšie súvisí a ako sa dá s bolesťou chrbtice skoncovať?bolesť

Chrbtica je jedna z najdôležitejších častí tela. Prebiehajú ňou všetky hlavné rozvodné dráhy povelov a informácií pre celý náš organizmus. Rozvodný kanál v nej je predĺžením samotného mozgu, takže plní samostatne aj niektoré riadiace úlohy. Chrbtica je teda niečo ako spojenie medzi mozgom a telom.

Čo chrbtici škodí a čo jej prospieva?

Negatívnym faktorom je nedostatok pohybu. Keď sa málo prechádzame a keď málo športujeme, odrazí sa to nie len na našej váhe, ale aj na chrbtici. Súčasťou chrbta sú totiž aj svaly, pri čom zásadné sú takzvané vzpriamovače, ktoré nás udržujú vzpriamených. Ak sú nerovnomerne zaťažované, resp. ak sa im venuje len veľmi malá pozornosť, začnú ochabovať a naša chrbtica sa deformuje.

lenivosť

K bolesti chrbtice prispieva aj fakt, že počas dňa veľa sedíme. Napríklad pri počítači. Na to ľudské telo nie je prispôsobené a preto, keď sa už sedeniu nedokážeme vyhnúť, mali by sme pouvažovať nad správnom stoličkou. Mala by byť vyššia a mala by mať opierky, o ktoré sa dá oprieť. Ešte lepším riešením je fit lopta, alebo moderný a pohodlný sedací vak. Prispôsobí sa vášmu telu a pre chrbticu je určite vhodnejší ako stolička. Vybrať si z nich môžete na tomto odkaze.

sedavé zamestnanie

Chrbtici škodí aj nesprávny matrac. Príliš tvrdý  ale aj príliš mäkký chrbticu deformuje. Naopak podpora pre chrbticu môže byť zdravý ortopedický matrac, ktorý sa chrbtici prispôsobí a dopraje jej kvalitný oddych.

Častým dôvodom bolesti chrbta je nosenie tašky cez rameno, ktoré vytvára nerovnomernú záťaž pre chrbtové svalstvo, nevhodné topánky alebo podprsenka, nadváha a dokonca aj nízke sebavedomie. Ustráchaní ľudia s nízkym sebavedomím sa totiž často hrbia a to neprospieva nie len psychike ale aj chrbtici.

Riešenie problémov s chrbticou máme skutočne na dosah. Aj napriek tejto skutočnosti nimi trpí  7 z 10 ľudí. Stačí sa pár minút denne venovať joge alebo iným cvičeniam prispôsobeným priamo na podporu chrbtice, dopriať si stravu bohatú na vitamín B alebo si na obohatenie výživy zaobstarať doplnky na lepšiu funkciu kĺbov. Pri sedavom zamestnaní si nájsť vždy chvíľu na zmenu polohy a dávať si pozor na vzpriamené držanie tela. Takže hlavu hore ;)

joga

Via: jogaprezdravie.sk | pravda.sk | jozko.sk | novinky.cz | adam.azet.sk


Autor: Miriama Kralikova

Zdielať tento príspevok