Schudnem ešte do plaviek?


 

Toto je otázka, ktorá v tomto období trápi mnohé dámy a slečny. Chudnutie je téma dňa. Zázračná metóda, či pilulka sa hľadá azda viac, ako bájna rybička Nemo z rozprávky. Skúšali sme vajcovú diétu, bodovú diétu, delenú stravu, keto dietu, vegetariánstvo, raw, výživové doplnky, skúšali sme zumbu, pilates, beh… A často s úspechom a často bez úspechu a niekedy sme pribrali späť všetko a ešte aj niečo viac a tak sme zistili, že aj nás postihol jojo efekt, tak sme to zo zúfalstva zajedli. Prišli zázračné nápoje, ešte zázračnejšie pilulky, zaručene tukožrútske polievky, tajomne znejúce zázraky z pralesa. Potom sme hladovali, jedli len zelené veci, chrúmali stonkový zeler, aby sme zúfalé a pološialené hladom večer vymietli chladničku. A zlyhanie sme zase zajedli. Že vás sa to netýka? Tak ste šťastné. A ani ďalej nečítajte. Toto je len pre tie, ktoré zažili mnoho zlyhaní, ale stále nestratili chuť zmeniť sa.

Poďme teda poporiadku. Ako na to? Zaručený univerzálny recept neexistuje, ale niekoľko univerzálnych zásad áno. Zdá sa, že veci sú oveľa jednoduchšie, ako sa zdalo a že byť zdravý a fit nemusí byť otázka chrúmania kíl zelených šalátov a nespočetných hodín kardia prekladaného posilňovňou. Ale aby sme to teda skonkretizovali. Prvá zásada je, nemeňte všetko naraz a sprudka. Ak ste 10 rokov žili nejako, veľká a prudká zmena vás môže po krátkom čase unavovať a odradiť. Strava a jej zmena tvorí asi 80% úspechu. Zmeňte teda 3-4 veci na pravidlách stravovania. Napríklad prestaňte hladovať a jedzte každé tri hodiny menšie porcie, pridajte ku každému jedlu surovú zeleninu a nahraďte cukor medom. Tri zmeny, nie viac. A verte mi, dokážu zázrak. Vaše telo si zvykne pracovať a zrýchli sa Vám metabolizmus. A začnite sa trochu hýbať. Stačia prechádzky, alebo badminton s deťmi, či tanec s priateľom. Robte to pravidelne a výsledky prídu. Možno toto leto nebudete ako modelka, ale budúce už hej a navyše s úsmevom a radosťou.

 

chudnutie


Autor: Bord

Zdielať tento príspevok