Ikonické tričká s logom vavrínového venca sú symbolom elegancie a nadčasovosti už neuveriteľných 60 rokov. A ako sa na správnu oslavu patrí, značka sa spojila so známymi osobnosťami v oblasti dizajnu, umenia a športu a vytvorili špeciálnu kolekciu šesťdesiatich tričiek, ktoré budú vystavené po celom svete predtým, než výťažok z ich predaja pôjde na charitu.
No a ako vlastne táto svetoznáma značka vznikla? Za všetkým stojí legendárny britský tenista Fred Perry, ktorý sa v 40-tych rokoch spoznal s austrálskym futbalistom Tibbym Wegnerom. Ten navrhol „anti-potiaci“ vynález na zápästie, u nás známy ako „potítko“. Fred Perry prevzal jeho koncept a navrhol čelenku, ktorá sa okamžite stala hitom medzi mužskými aj ženskými športovcami. Perry sa však neuspokojil len s čelenkami a prišiel s návrhom tričiek so známym logom. Pôvodné Fred Perry tričká boli biele, ušité z kvalitnej bavlny a určené na šport. Keď sa stali dostupnými, ihneď ovládli tenisový turnaj Wimbledon.
Tričká pre elitných tenistov sa rýchlo rozšírili aj medzi bežných ľudí a stali sa symbolom slobody pre mladé subkultúry 60-tych a 70-tych rokov. Biele polo tričká si obľúbili tínedžeri v celej Veľkej Británii a neskôr sa Fred Perry stal svetoznámym fenoménom.
Tu je malá ukážka z „narodeninovej“ kolekcie:
Zdroj: weheart.co.uk | domusmederline.blogspot.sk